Bir uçağın ağırlıkça % 70'i alüminyumdan oluşmaktadır. Alüminyum alaşımlarının hafifliği yanısıra sağlamlığı, uçakların ve dolayısı ile havacılık sektörünün gelişmesine en büyük katkıyı yapmıştır. Duralüminyum (alüminyum-bakır) alaşımlanndan sonra gelecekte en önemli uçak malzemesi alüminyum-lityum alaşımlan olacaktır. Alüminyum-lityum alaşımlan ile, uçakların % 15 hafiflemesi mümkündür.
Alüminyumun savunma sanayii açısından da önemi ve kullanım alanları hızla artmaktadır. Çeşitli roket ve füze sistemlerinde alüminyum alaşımları değişik miktarlarda kullanılmaktadır. Roket ya da füzenin türlerine göre, altyapı ve parçalarına göre alüminyum ve ürünleri tercih edilebilmektedir.
Aerodinamik yüklere maruz kalan dış yapısal parçalarda genellikle yüksek mukavemet sağlayan ve ısıl işlem yapabilen seri alasımlar kullanılmaktadır. Bunların yapımında çogunlukla plakalar şeklinde çalışılır, ancak gövde üretimlerinde ekstrüzyon ya da döküm teknolojileri ile şekillendirilmiş parça ya da taslaklar kullanılmaktadır.
1979 yılından itibaren araştırma ve geliştirme çalışmalarında alüminyum-lityum alaşımları üzerine olan ilgi artmıştır. Alüminyuma eklenen lityum, yoğunluğu düşürürken elastikiyeti de arttırmaktadır. Bundan dolayı da roketlerde kullanılan alaşımların en önemlilerindendir.
Plakalar
2024 (AlCu4Mg) | T3 - T351 | Kalınlık | 1 mm - 300 mm |
6061 (AlMg1SiCu) | T6 - T651 | En | 1000 x 2000 mm |
6082 (AlSi1MgMn) | T6 - T651 | Boy | 2000 x 6000 mm |
7075 (AlZn5,5MgCu) |
İçi Dolu Çubuklar
2024 | T6 - T651 | Çap | 10 mm - 508 mm |
6061 | T6 - T651 | Boy | 2000 x 6000 mm |
6082 | T6 - T651 | ||
7075 | T6 - T651 |